game day!! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu game day!! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

game day!!

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

08 Juli 2012 | Ghana, Bolgatanga

vandaag is de dag van de wedstrijd! lekker vroeg naar bolga gefietst voor een uitgebrijd ontbijd (thee met een broodje jam) en daarna naar de YHF. ik was er al om 10 uur terwijl de coach om half 12 zou komen. dus het werdt wachten geblazen, zeker als je bedenkt dat de coach pas om half 2 aan kwam kakke. dus na 3,5 uur wachten konden we eindelijk de spullen pakken en naar het veld gaan. als eerst was er de wedstrijd tussen de YHF en de no weapons onder 12. omdat veel van de spelers niet op kwamen dagen moesten we een B team opstellen. na een vreselijk slechte wedstrijd verloor ons team met 2-0. nu was het tijd voor de teams onder de 15 jaar waar ik stiekem ook met mee speelde als 15 jarig jochie haha. je zou denken dat ik een grote voorsprong zou hebben op de jongens van 15 en zelfs jonger maar dat is apsoluut niet het geval. de kinderen in nederland van 15 jaar hebben het niveau van ghaneese kinderen van 8 jaar. dit komt denk door het gebrek aan goede ballen en goede ondergrond waardoor de spelers wel een mega goede controle over de bal moeten hebben. de wedstrijd was dus op het goede niveau voor mij. ik speelde linksachter en mijn tegenstander was tyves snel! na de eerste helft stond het 1-0 voor ons en was ik kompleet naar de kloten. door het warme weer en de snelle tegenstander had ik mezelf letterlijk opgeblazen. de 2de helft ging erg goed voor ons omdat we na 20 min 3-0 voor stonden. we speelden 30 min per helft maar doordat de scheidsrechter erg paartijdig was liet hij de wedstrijd 10 min langer doorgaan totdat er een tegendoelpunt gemaakt werdt. gelukkig gebeurde dat niet en bleef het 3-0. ik zeg, op naar de volgende overwinning!