malaria plaag - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu malaria plaag - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

malaria plaag

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Juli 2012 | Ghana, Bolgatanga

doordat het het regen seizoen hier in Ghana is zijn er erg veel muggen. sommige muggen dragen het malaria virus bij zich. als zo een mug je steekt terwijl je al niet zo kiplekker bent krijg je malaria ook al neem je de medicijnen er tegen maar dan is het wel een minder erge vorm van malaria. de andere 4 vrijwilligers waren van plan om door Ghana rond te trekken voor een week. ze zouden morgen vertrekken maar doordat ze alle 4 malaria hebben is het niet zo een pretje om op rijs te gaan. Ganew de zoon van Ibrahim heeft ook malaria net als mijn Vader. zelf was ik eergister en gister ook niet zo lekker en ik heb wel een stuk of 20 muggenbulten. gelukkig had ik geen koorts en gaat het vandaag al veel beter. toch ben ik wel een beetje bang geworden voor het malaria virus want de andere zien er echt verot uit en het lijkt me geen pretje. nu maar extra goed insmeren met deet en lekker vroeg me bed in springen onder me oude vertrouwde klamboetje:P