eerste lesdag! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu eerste lesdag! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

eerste lesdag!

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

03 Juli 2012 | Ghana, Bolgatanga

vandaag stond ik lekker vroeg op om optijd te zijn voor mijn eerste lesdag. de les begon om 8 uur maar ik was er al om half zodat ik de klas alvast een beetje kon ontmoeten en even kon checken hoeveel ze van sport afwisten. de kinderen waren erg druk en luisterde niet heel goed omdat ze alleen maar wouden voetballen. na een kort theorie stukje heb ik ze dan maar gouw mee genomen naar het stadion waar ik de les zal geven. het stadion is afgezet met grote betonnen schuttingen maar der lopen ook gewoon koeien en het gras is allang verdwenen. wel is er een veld met de officieele maten en goals dus het is al heel wat. na een kort tikspelletje heb ik de kinderen toch maar hun zin gegeven en ben ik lekker gaan voetballen. de kinderen zijn erg fanatiek en je ziet dat er een soort rangoorde is tussen de kinderen. de kinderen hier zijn achterlijk snel en hebben een hele goede balcontrole omdat de velden hier zo slecht zijn net als de ballen. er zitten dus een paar leerlingen tussen die echt wel in de top zouden kunnen belanden als ze de goede begeleiding krijgen. na een leuk potje voetbal doet mijn enkel achterlijk zeer door een duel met een van de leerlingen. na de les ben ik naar een andere school geweest om te vragen of ik daar les mag geven. mijn planning zal er nu zo uit gaan zien. maandag van 9 tot 11 sportles en van 4 tot 6 voetbaltraining op de YHF. dinsdag van 8 tot 9 sport les en van 10 tot 11 sportles op de andere school. van 4 tot 6 voetbaltraining. woensdag en donderdag alleen voetbaltraining en vrijdag van 9 tot 10 sportles en voetbaltraining. in het weekend ben ik opzich vrij maar soms is er een voetbalwedstijd met het team van de YHF.