biggest ripoff ever! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu biggest ripoff ever! - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

biggest ripoff ever!

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Juli 2012 | Ghana, Bolgatanga

Patrick (een van de andere vrijwilligers) wou erg graag naar een heksenkamp. de andere 3 vrijwilligers gingen naar Tongo. Tongo is een plaatsje met mooie bergen en net zo iets als Bongo. zelf wou ik erg graag naar Tongo maar dat zou de hele dag duren en ik moest om 4 uur weer voetbal training geven. hierdoor ben ik maar met Patrick mee geweest want hij zei dat we wee rond 1 uur terug zouden wezen. we hadden afgesproken om om 8 uur te verzamelen bij de travelers inn. pas om kwart voor 9 kwam patrick aankakken dus hier ging het al fout:s. de eerste trotro ging naar walewale en zou ong. een half uur duren. na anderhalf uur in de trotro te hebben gezeten kwamen we eindelijkpas aan en moesten we opzoek naar de trotro die richting het heksenkamp ging. toen we er een hadden gevonden konden we na een uur eindelijk weg nadat hij helemaal vol gestampt zat met mensen, dieren, manden en andere spullen. zelfs op het dak zat een stuk of 7 man die mee reisde richting het heksen kamp. om 1 uur kwamen we dan eindelijk aan op het heksen kamp terwijl we eigenlijk al weer thuis hadden moeten wezen. in het heksen kamp moesten we eerst naar de chief van het dorp voordat we verder mochten. naartuurlijk moesten we wat geven voordat we naar binnen gingen dus gaven we hem 2 cedi, das ong. 85 cent. in ghana is dit best veel geld als je kijkt dat een halve Liter water 0,10 cedi is. na een prachtige introductie in het kamp(NOT) bleek het gewoon een dorp te wezen met een hoop oude vrouwen. de 'heksen' waren gewoon getrouwt en hadden kinderen. ook leefde ze in precies de zelfde hutjes als waar iedereen hier in woont. oftewel het was gewoon een dorp waarvan ze zijden dat het heksen waren die er woonde om zo toeristen aan te trekken en wat geld af te troggelen. om half 3 heebben we dus maar weer de trotro terug naar huis gepakt wat ook nog is 3 uur duurde en onze chaufeur was ik gok een jongen van 17 die meer met zijn vriend achterin de trotro bezig was dan dat hij aan het opletten was. om half 6 kwam ik dus aan en was de voetbaltraining al bijna afgelopen. wat het nog erger maakt is dat de andere vrijwilligers die naar tongo gingen wel voor 4en thuis waren en ook nog is een hele leuke en mooie dag hadden gehad:( maarja het zit niet altijd mee en morgen is er weer een dag:P