een rasechte zondag :p - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu een rasechte zondag :p - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

een rasechte zondag :p

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Juli 2012 | Ghana, Bolgatanga

Vanochtend lekker blijven liggen tot half 10 want het is tenslotte zondag. Na een grote wasbeurt van al mijn vieze kleren van deze week even een lekkere douche genomen. Heerlijk met een half emmertje water want meer schijn je hier niet nodig te hebben. Samen met Ganiel even wezen voetballen met wat vrienden van hem en daarna naar de travellers inn want daar waren de andere vrijwilligers. De meiden kwamen op het idee om naar het meer te gaan. Het meer lag ong. 15 uit Bolga en was denk 3 keer zo groot als de kleipoel. In het meer zwommen een soort zilvervisjes van zo een 5cm groot. Als je een slag maakte met je armen kwamen ze recht voor je uit het water springen. De mensen uit Ghana zijn niet zo gewend aan zwemmen en water. Hierdoor was ik dus een echte waterrat in vergelijking met hen en heb ik ze dus een paar leuke trucjes geleerd en ze een beetje geholpen met het zwemmen. Je kon wel zeggen dat dit eigenlijk een beetje mijn eerste sport lesje was. Om 5 uur zijn we gouw terug gegaan naar Bolga want we wouden op tijd zijn voor de finale en de lucht begon erg donker te worden. Net voordat we aankwamen begon het te regenen en we waren precies op tijd om de wedstrijd te zien.