Bongo rock - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu Bongo rock - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

Bongo rock

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

30 Juni 2012 | Ghana, Bolgatanga

Gister was ik al in bongo geweest met de tro tro maar toen hebben we alleen de chief gesproken en de muziek makende steen gezien. Vandaag dus erg vroeg terug gegaan naar bongo om de ‘female mountain’ te beklimmen. Samen met ganew (de zoon van ibrahim) ben ik naar de YHF gefietst om daar nog 2 vrijwilligers op te pikken. Na een klein kwartiertje wachten kwamen ze en zijn we gelijk naar Bongo gefietst. Het was een pelures ent fietsen dus toen we er eindelijk waren was iedereen al gesloopt. Toch gelijk maar een gids opgezocht en begonnen met klimmen. Eerst gingen we naar de ‘male mountain’ dit is een van de 2 bergen in Bongo. De omgeving was prachtig en de stenen die we moesten beklimmen kolossaal. Na een klim van denk een uur waren we op de top van de berg. Het uitzicht was prachtig en we konden zelfs Burkina Fasou zien. Na een half uurtje klooien en foto’s maken wouden we naar de female mountain. Er was een legende over een kloof. Als je door de kloof wou moest je eerst zeggen: sorry I want to pass. In de kloof was een sprong van de een naar de andere steen. Als je niet had gevraagd of je er doorheen mocht scheen de steen waar je naartoe springt van je af te bewegen zodat je in de diepte valt. Helaas mochten we niet naar deze berg omdat het zaterdag was . Nog even langs de chief geweest en toen weer dat tyfus ent terug fietsen. Samen met ganew nog even naar het station geweest om bananen te kopen en toen gouw naar huis.