mole national park - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu mole national park - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

mole national park

Blijf op de hoogte en volg piet

13 Augustus 2012 | Ghana, Bolgatanga

donderdag zijn we richting mole gegaan. de bus van bolga naar tamale ging op de helft naar de kloten en dus moesten we liften. samen met 15 andere konden we achterin een pick up zitten wat niet zo comfortabel was maar wel snel! in tamale wouden we de bus naar mole pakken maar die zat al vol dus gingen we maar voor de taxi. de bus was 8 cedi en de taxi 120 cedi!! toch maar een taxi genomen zodat we er lekker snel zouden zijn. na een uurtje rijden begaf de v snaar van de motor het. na 10 minuutjes reparatie konden we weer verder maar het geluk zat niet aan onze zeiden want een paar kilometer verder brak de v snaar weer. nu had de schaufeur geen nieuwe meer dus moesten we wachten op een andere taxi. na ruim een uur kwam dees aan en zijn we deze keer wel zonder te stoppen door naar mole gereden. in mole kwamen we op onze weg naar het motel al een aapie, een pumba en een hertje tegen. aapie bleek een green monkey te wezen, pumba een vrattenzwijn en het hertje was een kob. volgende ochtend een loop safari gedaan waar we ze allemaal nog een keer tegenkwamen plus een bushbuck en 6 olifanten! toen we terugkwamen in onze kamer stond dees helemaal blank, kraan scheen kapot te wezen en diehad dus de hele tijd aan gestaan en op een of andere manier een zwembad van onze kamer gemaakt. die middag ook nog een auto safari gedaan met 7 andere nederlanders maar daar zagen we vrij weinig mee. toen we terugkwamen was er ook nog een beidehandte baviaan die wat eten kwam stelen bij de gasten van het motel. 2de dag zijn we lekker lui bij het motel gebleven om een beetje van het zwembad en het uitzicht te genieten. zondag weer terug met een bus (die niet kapot ging) en een trotro (die het ook bleef doen). nu mijn laatste weekie veel soveniers en dingen kopen en dan vrijdag ochtend de bus naar accra en zondag het vliegtuig terug naar huis :(

• 13 Augustus 2012 - 12:50

Marga:

He Piet,

Nou, je maakt zo wel wat mee zeg! Dit avontuur zal je niet gauw vergeten.
    Geniet van je laatste week en voor de terug weg een goede reis!

Groetjes, Peter en Marga

• 13 Augustus 2012 - 18:45

Stephanie:

Hee Piet!

Ik ben weer even bijgelezen, maar je hebt weer een hoop leuke dingen gedaan zie ik.
    De tijd gaat snel dan he! Veel plezier nog je laatste daagies en tot in NL.

Groetjes Stephanie