eerste dag in ghana - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu eerste dag in ghana - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van piet duivenvoorden - WaarBenJij.nu

eerste dag in ghana

Door: pietduivenvoorden

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Juni 2012 | Ghana, Bolgatanga

De volgende ochtend zouden we om half 9 ontbijten. Ik dacht dat ik me had verslapen dus ik schoot uit bed om te gaan eten. Tot mijn verbazing was het niet half 9 maar pas half 7. Ik met me Nederlandse tijd. Dus gouw mijn mobiel 2 uur achteruit gezet en lekker de tijd nemen om me tanden te poetsen. Na het eten zijn we richting de markt gegaan om geld te wisselen en om een kaartje voor mijn mobiel te kopen. Eigenlijk is Accra een grote markt want werkelijk iedereen die er woont verkoopt wel wat. Ze lopen over straat, tussen de auto’s, langs de weg en zelfs op de snelweg als er file staat om maar wat te proberen te verkopen. Zelf heb ik een stuk doek gekocht voor als handdoek en deken, Ghanese slippers, een kaartje voor mijn mobiel en nog wat andere kleine dingen. Ook zijn we naar het strand geweest. Het strand zelf is niet zo bijzonder maar de palmbomen achter het strand waren prachtig. Op het strand heb ik nog even lekker patat met kip kunnen eten. Toen gingen we weer terug naar het huis van victoria. We gingen in een ‘tro tro’, een soort kleine busjes waar iedereen in en uitspringt. Ik heb nog nooit zo een hectische stad gezien en ben toch wel een beetje blij dat ik morgen weg ga uit deze drukte.